Szpital Uniwersytecki w Zielonej Górze

Google Translator

Część VII. Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza

  1. Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy mogą wnieść sprzeciw wobec opinii albo orzeczenia określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli opinia albo orzeczenie ma wpływ na prawa lub obowiązki pacjenta wynikające z przepisów prawa.
  2. Sprzeciw wnosi się do Komisji Lekarskiej działającej przy Rzeczniku Praw Pacjenta, za pośrednictwem Rzecznika Praw Pacjenta, w terminie 30 dni od dnia wydania opinii albo orzeczenia przez lekarza orzekającego o stanie zdrowia pacjenta.
  3. Sprzeciw wymaga uzasadnienia, w tym wskazania przepisu prawa, z którego wynikają prawa lub obowiązki, o których mowa w ust. 1.
  4. W przypadku niespełnienia wymagań określonych w ust. 3 sprzeciw jest zwracany osobie, która go wniosła.
  5. Komisja Lekarska na podstawie dokumentacji medycznej oraz, w miarę potrzeby, po przeprowadzeniu badania pacjenta, wydaje orzeczenie niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia wniesienia sprzeciwu.
  6. Komisja Lekarska wydaje orzeczenie bezwzględną większością głosów w obecności pełnego składu tej komisji.
  7. Od rozstrzygnięcia Komisji Lekarskiej nie przysługuje odwołanie.
  8. Do postępowania przed Komisją Lekarską nie stosuje się przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
  9. Przepisów ust. 1-8 nie stosuje się w przypadku postępowania odwoławczego w odniesieniu do opinii i orzeczeń, uregulowanego w odrębnych przepisach.
  10. Pacjent ma prawo do złożenia wniosku i skargi do:
  • Biura skarg i wniosków: Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • tel. 68 328 76 76
  • tel. 68 328 76 77
  • e-mail: rzecznik_praw@nfz.zielonagora.pl
  • Biura Rzecznika Praw Pacjenta:
  • ul. Długa 38/40, 00-238 Warszawa,
  • tel. 22- 831 42 81 wew.364
  • fax: 22 -635 75 78
  • e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl
  • bezpłatna infolinia: tel.0 800 190 590